Jeanette

Hej!

Jeanette Palm här.

Nu har jag härliga nyheter! Det här är min blogg. Från och med nu är det jag som ska administrera Bokhemligheter – helt själv, utan grundaren Åsa Öhnells hjälpande hand. Det är nytt och spännande men läskigt och … alldeles … alldeles … underbart!

Jag älskar nämligen att skriva. Brev, mejl, dagbok, recensioner, rapporter, redovisningar, uppsatser, dikter, vuxentexter och berättelser för barn i olika åldrar. Manus av alla de slag. Och öga för ord har jag, för minsta komma om man ska vara petig. Och det är just vad jag är. Det tror jag de flesta av dem som känner mig kan intyga.

Mitt övertagande av Bokhemligheter medför än så länge inga direkta förändringar, utan jag kommer att fortsätta i stort sätt som tidigare, ”bo in mig” lite grand helt enkelt. Sedan kan jag mycket väl tänka mig att införliva flera nya idéer och förändringar på bloggen. Jag har till exempel redan nu bestämt mig för att satsa mer på böcker för äldre barn och ungdomar. Den första boken jag har recenserat i egen regi på bloggen faller inom den kategorin, nämligen 12-15 år enligt förlagets egen rekommendation, och är en riktigt spännande dystopi: Sveket av  Ursula Poznanski. Den ligger ute nu.

Snart kommer jag att lägga ut min recension av den spännande historiska barnromanen Sagan om Turid – Kungadottern av Elisabeth Östnäs, som handlar om vikingatiden.

Håll även ögonen öppna för Half Bad – Det mörka ödet av Sally Green. Det är den andra delen i hennes storsäljande trilogi om Nathan, som är son till ”den mäktigaste och mest ondskefulle svarta magikern någonsin”.

Hoppas vi ses här – ofta.

Välkomna till nya Bokhemligheter!

